Woon/charterschip Klipper 39.00 Meter Verkocht
Omschrijving
Recent veel vernieuwingen en uitgebreide onderhouds werkzaamheden gedaan.
Let op: Overall keuring geldig tm Mei 2024. Mast en tuigkeur verlopen. (Stalen masten)
Veelzijdig charter schip. Geschikt voor dag- (75 dag passagiers) en meerdaagse tochten (24 hotelpassagiers) en/of bewoning. Met certificering voor 75 dag passagiers vervult de Oostvogel een boven gemiddelde capaciteit binnen de branche.
De Oostvogel heeft jarenlang succesvol gecharterd op de Nederlandse wateren in het hogere segment van de markt.
In 2016 is de nieuwe motor geplaatst en heeft de machinekamer een complete refit ondergaan, het schip is recent op de werf geweest en beschikt over de volledige certificering voor het varen op (Nederlandse) wateren tot 2024. Zone 2 in Nederland en Rijn kruisend verkeer, zone 3 en 4 binnen de EU. Het schip is uitgerust voor exploitatiewijze A1.
Driemast klipper de Oostvogel is in 1898 gebouwd als sleep klipper voor de vrachtvaart tussen Rotterdam en Antwerpen. In 1992 is de Oostvogel gerestaureerd en omgebouwd voor de passagiersvaart.
Het schip beschikt over een stijlvolle dag accommodatie met salon en bar voor gezelschappen tot 75 personen en slaapaccommodatie tot 24 personen.
De schipperswoning in de roef is bijzonder ruim en voorzien van keuken en eigen sanitaire voorzieningen.
Niet alleen dagtochten, feesten en partijen, maar ook overnachtingen zijn mogelijk aan boord. Zowel beneden als bovendeks biedt het schip voldoende comfort!
Complete inventaris, sfeervolle accommodatie.
Algemeen
Werf: Kalkman te Capelle aan de IJssel. Inschrijving Kadaster: 7581 B Rot 1950.
Type : driemast klipper. Oorspronkelijk gebruik: vracht, nu: chartervaart.
Vorm onderwaterschip: platbodem.
Maten: Lengte over dek: 39.12 m. Breedte: 6.80 m. Diepgang: 1.45 m.
Stahoogte: Salon: 2.20 m. Bar: 2.10 m. Gang en hutten: 2.10 – 2.20 m. Roef: 2,00 m.
Doorvaarthoogte: 27.15 m.
Waterverplaatsing: ca. 220 ton.
Ballast: ca. 35 ton cement op het vlak.
Materiaal: Stalen huid op stalen spanten. Stalen dek. Teak dek en banken in de kuip. Stalen opbouwen. Mahoniehouten en A60 interieur.
Dikte huid: 5 - 8 mm. Isolatie: steenwol achter de betimmering.
Bouwwijze: geklonken en gelast.
Besturing: buiten besturing d.m.v. stuurwiel. Tandwiel overbrenging naar doorgestoken roer.
Complete inventaris, sfeervolle accommodatie.
Interieur
Kombuis ligging: Gesloten professionele horeca kombuis, gelegen achter de bar. RVS aanrecht: grootte: ca. 2 m2. Enkele RVS spoelbak. Thermisch beveiligd 6 pits kooktoestel met oven.
Waterdruk d.m.v. Speck hydrofoor, 2.4 Bar. Warm en koud stromend water. Water verwarming d.m.v. boiler gekoppeld aan Delta CV ketel.
Inhoud watertank: 2 x 6000 L.
4 Koelkasten, waarvan 1 x 500 L, 1 x tafel model en 2 x drankkoeling in bar. 1 x Diepvries 120 L. Airco in kombuis. Tevens ijsblokjes machine.
Complete catering voor dagtochten met 75 personen is mogelijk.
Sanitair: 2 Toiletten met wasbak in afsluitbare ruimte. 2 douches in aparte ruimtes. Vuilwatertank: 4000 L.
Verwarming: Het gehele schip wordt verwarmd d.m.v. centrale verwarming.
In de salon zijn vier grote tafels met langsbanken en losse stoelen voor maaltijden / vergadering etc. Zitplaats voor 40 personen.
In de iets lager gelegen bar bevindt zich een professionele bar met biertap. Kleinere tafels langs de wand worden omzoomd door vaste banken en losse stoelen. Diverse losse tafels zorgen voor een ontspannen sfeer. In de bar is tevens een piano aanwezig.
Hutten en Kooien: 6 hutten met 2 eenpersoons kooien. 3 hutten met 4 eenpersoons kooien. Alle hutten zijn voorzien van een wastafel met stromend water.
Bemanningsverblijf: In de roef is een knusse woning voor de schipper. Deze bestaat uit een kleine keuken, een zithoek en een aparte slaaphut met 2 eenpersoons kooien. Ook is er een natte cel met douche, toilet en wasgelegenheid. Verder nog aanwezig: televisie, cd speler, dvd speler, piano. 1 x Wasmachine.
Motor
Motor: Doosan LO86TIH 285 pk ( bij 2100 toeren) van 2016 ( okt. 2018 - 500 uren ) Serienummer DEO08MLMOO 651570 - Seriegoedkeuring: R4*C1E2E3*0053*00 Met het plaatsen van de nieuwe motor is de gehele machinekamer gerefit. Er is een grotere koeling geplaatst, fundatie vernieuwd / uitgelijnd, uitlaatophanging aangepast, boegschroef fundatie aangepast / uitgelijnd, omvormer laten gieten tussen motor en keerkoppeling.
Koelsysteem: interkoeling, beunkoeling.
Rechtsdraaiende bronzen 3-blads schroef: 1m. Vet gesmeerde RVS schroefas. Stalen brandstoftank met mangat van 2500 L. Rode diesel. Keerkoppeling: Capitol. Droge uitlaat met beunkoeling 45 pk Hydraulische boegschroef. Verbruik: 20 liter p/u op kruissnelheid.
Boordnet: 24V., 220V., 380V, walaansluiting. 2 x omvormer, Victron 2000 en 2500. Mastervolt acculader (‘07). Stanfort generator (‘01) met Mitsubishi 4DQ 50 motor. Licht accu's: 8 x 120 Ah. Motor accu’s: 2 x 230 Ah. Elektra in diverse groepen.
Tuigage
Gaffel schoener tuigage. Dacron zeilen: grootzeil, schoenerzeil, bezaanzeil, fok, kluiver, vlieger, breefok en bram.
Totaal 530 m 2 zonder breefok. Verstaging en spanners: gegalvaniseerd staal. Lieren: 2 x zwaardlier en ankerlier.
Masten: 3 stalen masten. Niet strijkbaar. Materiaal rondhouten: hout. Zeereling: aanwezig.
Uitrusting
Navigatie: Marifoon: 2 x Sailor RT 2020 met ATIS. Mc Innes stuurkompas.
Veiligheid : Brandblussers: 7 x poeder en 2 x CO2 in machine kamer. Allen goed gekeurd. 6 x Reddingsboei. Reddingsvesten: 85. Reddingsmiddelen: 8 x gemeenschappelijke drijfvlotten voor 8 personen.
Intercom door gehele schip. Hittemelder aanwezig.
Navigatieverlichting: elektrisch 24 V.
Lenssysteem: 1 x elektrisch 24 V dompelpomp, 1 x lenspomp aangesloten op de hoofdmotor, 1 x mobile lenspomp 380 V met opbrengst van 3000 m 3 per uur.
Ankergerei : 2 x klipperanker. Elektrische ankerlier, 2 x 100 m. ketting.
Bijboot: Jeaneau, met riemen, en 10 pk buitenboord motor.
Verf & vlak
Bijzonderheden Algehele staat: Zeer goed met een nieuw verfsysteem ( Hempel Chloorrubber) in 2019.
Schip is geheel onder keur gebouwd en vrijwel klaar voor de nieuwe regels.
Hellingbeurt: 2018. Keuring voor charter.
Laatste onderhoud motor: Continue onderhouden. In ieder geval 1 x per jaar geheel nagezien. Recentelijk: demper vervangen, schroefas constructie nagezien.
Te verwachten werk: Regulier onderhoud en verplichte SI keuringen.
Algemeen
Accommodatie
Stahoogte:
Salon: 2.20 m
Bar: 2.10 m
Gang en hutten: 2.10 – 2.20 m
Roef: 2,00 m
Interieur: Teakhouten vloeren en gelakte multiplex mahoniehouten wanden; gelakte mahoniehouten kozijnen en deuren; entree met brede gelakte trap in midden van salon; salon met diverse zijramen voorzien van gordijnen en sfeerverlichting.
Kombuis:
Gesloten professionele horeca kombuis, Thermisch beveiligd 6 pits kooktoestel met oven, afzuigkap, roestvrijstalen aanrecht, afwasmachine. 2 Koelkasten, waarvan 1 x 500 L, 1 x tafel model. 1 x Diepvries 120 L, Airco
Bar:
Verlaagd gelegen L-vormige zeer volledige bar aan SB zijde. Onder andere met biertap,flessenkoelers en ijsblokjes machine. Piano. Aan BB zijde kleine salon met bank, tafels en stoelen en ingebouwde kastruimte.
Salon: Ruime salon met midscheeps houten trap naar dek en aan weerszijden gestoffeerde banken en losse gelakte houten tafels elk met stoelen.
Gasten accomodatie: Voormalig laadruim omgebouwd tot gastenverblijven met midscheepse gang met aan weerszijden de hutten/ kamers. 6 hutten met 2 eenpersoons kooien. 3 hutten met 4 eenpersoons kooien. Alle hutten/kamers zijn voorzien van een wastafel met stromend water en een nooduitgang.
Bemanningsverblijven:
Ingezonken roef met teakhouten toegangsdeur aan achterzijde. Ruime betimmerde woonkamer met open keuken aan BB voorzijde met L-vormig aanrecht met kasten, vaste bank aan SB zijde, badkamer aan SB achterzijde met toilet en douche, trap naar achteronder; achteronder ingericht als 2-persoons slaapkamer.