De Vries Lentsch 12.80 One Off Verkocht

De Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off VerkochtDe Vries Lentsch 12.80 One Off Verkocht

Omschrijving

Omschrijving De Vries Lentsch 12.80 One Off

Klassiek stalen motorjacht gebouwd bij De Vries Lentsch in 1932 naar ontwerp van Ir. J. Loeff. 

Van 1992-2008 volledig gerestaureerd/ herbouwd door professionals onder leiding van de huidige eigenaar met bijzonder veel oog voor detail en perfectie. Een schip is zelden perfect maar dit jacht mag met recht een "vorstelijk jacht" genoemd worden in haar gedaante en verschijning.

De betimmering is uitgevoerd op hoog niveau, aan alle details is te zien dat het gaat om maatwerk en uitzonderlijk vakwerk. Massief Mahoniehout afgewerkt met ebbenhouten details, zwaluwstaartverbindingen, handgemaakte lichtschakelaars en lampen, de 200 jaar oude eiken vloer in parquetmotief en het uitmuntende lakwerk geven het schip de prachtige en klassieke uitstraling die het heeft.

De uitstraling is klassiek maar de techniek en voorzieningen zijn volledig hedendaags en meer dan compleet.

Iedere centimeter in het schip is efficiënt benut. Achterin het schip bevindt zich de kapiteinshut met royale bergruimte, aanpasbare lattenbodems en een ruim bemeten bed. 

In het voorschip bevinden zich een aparte wasruimte met toilet, en een separate douche. De salon is voorzien van een bank die naar believen kan worden ingericht als slaapplaats voor 2 personen, inloopkast voorzien van o.a. koelkast en vriesunit en opslag voor voorraden. (Deze ruimte kan eventueel ook getransformeerd worden naar een logeerkamer indien gewenst.) Het 10 KvA fluister aggregaat biedt voldoende capaciteit om eventueel een wasmachine of magnetron te plaatsen en te gebruiken.

Het schip kan zowel van binnenuit als buiten bestuurd worden. De buitenbesturing is zorgvuldig weggewerkt en verstoort geen van de lijnen van het schip.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Algemeen

Ontwerper:
Ir. J. Loef
Werf:
G. de Vries Lentsch, Amsterdam
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Dekken staal/Teak. Opbouw Mahonie
Kruiphoogte:
280 cm
Diepgang:
91 cm
Waterverplaatsing:
18 ton
Ballast:
Loodkorrels verspreid in kunststof tonnetjes
Besturing:
Stuurwiel
Kobelt, elektrisch, binnenbediening en flybridge
Plek besturing:
Dubbel
Roer:
Enkel
Balansroer

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
190 cm
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
1
Slaapplaatsen:
Vast: 2 Extra: 2
Royale master bedroom met bijzonder veel bergruimte
Type interieur:
Klassiek, warm
mahonie interieur op witte lambrisering
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Kussens:
Watertank & materiaal:
1.000 liter
in 4 aangesloten bassins
Vuilwatertank & materiaal:
180 liter
Vuilwatertank afvoerpomp:
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Aantal douches:
1
Douche en toilet/wasruimte seperaat
Toiletten:
Elektrisch Baby Blake en aparte douchecabine
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Elektrisch
Koelkast & voeding:
Vriezer:
Verwarming:
hete lucht Eberspacher

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Caterpillar 3304 NA
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
100 pk
Draaiuren:
Ongeveer 2500 uur sinds inbouw in 1992
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
Twin Disc 1:2
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Brons 3 blads
Brandstoftank aantal:
2
2 tanks van elk 340 liter; tanks zijn aangesloten op buizen
Totale inhoud brandstoftank(s):
680 liter
Kruissnelheid:
11 km/u
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
5 x
Nieuw 2022
Acculader:
Mastervolt
Dynamo:
Generator:
Dieselgenerator: Lombardini 8,5 – 12,5 KVA 220 volt 13 kW
Omvormer:
Voltmeter:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 24V 220V

Navigatie en elektronica

Kompas:
Log/snelheid:
Dieptemeter:
Navigatieverlichting:
Kaarten, gidsen:
Roerstandaanwijzer:
GPS:
Kaartplotter:
Radar:
Bochtaanwijzer:
Marifoon:
Vast en handheld
Opmerkingen:

Navigatie: AP3003 Golden Gyro, 350W 

Tuigage

Lieren:
Ankerlier
Elektrische lieren:
1

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Davits:
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Brandblusser:

Algemene specificaties

Prijs:

Verkocht

Afmetingen:

12,80 m x 2,95 m x 0,91 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Caterpillar 3304 NA, 4 cilinders, pk 100/2200

Ligplaats:

Voorschoten

Neem contact op

Stuur de advertentie van de De Vries Lentsch 12.80 One Off Verkocht door naar een vriend

Naam vriend:*
E-mail vriend:*
Uw naam:*
Uw e-mail:*
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Opmerkingen:
* required field
Stuur naar een vriend

Neem contact op

Vraag meer informatie over de De Vries Lentsch 12.80 One Off Verkocht

Subject:
* Verplicht veld