Anker & Jensen S-Spant 9.5Mtr Klasse - ( 13.75 Meter )
Omschrijving
Algemeen
Ontwerper:
Johan Anker
Noorwegen
Noorwegen
Werf:
Anker &n Jensen
Noorwegen
Noorwegen
CE max motor:
28 pk
Rompvorm:
S-spant
Dek en opbouw materiaal:
Hout
oregon pine
oregon pine
Kuip:
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
18 m
Kruiphoogte:
1.800 cm
Diepgang:
200 cm
Diepgang maximaal:
200 cm
Diepgang minimaal:
200 cm
Ballast:
3.500 kg
gietijzer
gietijzer
Besturing:
Helmstok
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Accommodatie
Salon:

Stahoogte:
185 cm
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 3 Extra: 1
Type interieur:
Klassiek, warm
Matrassen:

Kussens:

Gordijnen:

Watertank & materiaal:
30 liter Kunststof
Watersysteem:
Hand
Toiletten:
1
Handmatig

Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Spiritus
Motor en elektra
Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Lombardini
Vermogen:
28 pk
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Direct
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
50 liter
Materiaal brandstoftank:
Polyethyleen
Max snelheid:
13 km/u
Kruissnelheid:
11 km/u
Toerenteller:

Temperatuurmeter:

Accu:

Acculader:

Walstroom:

Walstroomkabel:

Voltage:

Navigatie en elektronica
Kompas:

Dieptemeter:

Windmeter:

Navigatieverlichting:

Kaarten, gidsen:

GPS:

Kaartplotter:

AIS:

Opmerkingen:
marifoon - kaartplotter - klok - barometer
Tuigage
Type tuigage:
Overig
getuigd als torensloep
getuigd als torensloep
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Hout
Verstaging:
Staaldraad
Zeiloppervlak:
140 m<sup>2</sup>
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
Wittewrongel ( blankenberge )
Grootzeil:

Fok:

Halfwinder, bollejan:

Selftailing:
5
Uitrusting buitenom
Ankers & materiaal:
1 x
Anker bevestiging:
Lijn
Kuiptent:

Buitenkussens:

Dekzeil(en):

Zwemtrap:

Stootwillen, lijnen:

Veiligheid
Reddingsboei:

Reddingsvlot:

Bilgepomp:


Brandblusser:

Noodvuurwerk:

Reddingsvesten:

Opmerkingen:
Voorjaar 2021 is de romp, opbouw en rondhouten opnieuw in de verf cq lak gezet en onderwaterschip opnieuw in antyfouling.