Lemsteraak Visserman 13.42 Verkocht
Omschrijving
Unieke Visserman Lemsteraak 13.42 meter - "LE 22 - PIGEUN"
INRUIL KLASSIEK GELIJND MOTORSCHIP VAN CA 11.50 MOGELIJK
2005 , , 13.42 x 4.59 x 0.75 m.
Bouwmateriaal: Staal.
Motor: Perkins Sabre 130 pk ( 400 uren)
6 slaapplaatsen
Unieke traditoneel gebouwde Visseman Lemsteraak uit 2005. Prachtige lijnen, schitterende details, boven de waterlijn volledig geklonken. Kosten nog moeite zijn bespaard bij de bouw van dit prachtige schip. .
Ontwerp Van Oossanen, gebouwd door Stofberg Enkhuizen.
Maten
Lengte 13.42 m.
Lengte over alles 16.75 m.
Breedte 4.59 m.
Diepgang 0.75 m.
Doorvaarthoogte 16.30 meter
Stahoogte 1.80 meter
Waterverplaatsing 17.915 ton
Ballast Ja - lood
Algemeen
Aangehangen roer Ja
Aantal zitplaatsen buiten / kuip 12
Ballast kg en materiaal Ja - lood
Bouwwijze Staal geklonken boven waterlijn en onder water gelast
CE categorie C - 12 opvarenden
Dek uitvoering Staal
Doorvaarthoogte met mast 16.30 meter
Droogvallen Ja
Helmhout Ja
Interieur materiaal Massief eiken
Inventaris inclusief Ja
Isolatie Ja en de huid gisoleerd met pu schuim
Ontwerper schip Van Oossanen
Stahoogte 1.80 meter tot 1.70 meter
Vorm schip Rondbodem
Waterverplaatsing 17.915 ton
Werf schip Stofberg Enkhuizen
Zwaarden Ja
Tuigage:
Grootzeil 51 m2, botterfok 40 m2 gemaakt door zeilmakerij Den Boer Sails met traditionele afwerking.
Massieve onverstaagde mast, giek en kluiverboom van massief douglas. Gaffel van massief essenhout, fokkeloet verlijmd spruce en 2x pikhaak.
Zwaarden, roer, berentanden, ingangsdeur naar voorschip, motorkist, schijnlichten, overige luiken van eikenhout en strijkklampen van iroko.
Zomertent van plm. 4 x 5 meter met glasfiber stokken en tevens een bruine zomertent van mast tot achterdek die het gehele achterschip – kuip overdekt.
Dekken en beslag:
Op het voordek massief teakhouten delen breed uitgevoerd, rondom de motorkist wegneembare teakhouten vlonders en het achterschip brede vast gemonteerde teakhouten delen.
Op het voordek ook 4 bronzen bolders volgens authentiek model , achterschip met 6 bronzen korvijnagels en alle overige beslagen van rvs gemaakt volgens authentieke vormgeving en zwart afgewerkt.
Zwaard bediening met bronzen klemband lieren vertraging 1 op 3 en aan de boeg een stokanker handbediend met ketting voorloop en kunststof ankerlijn.
Muggenhorren in de dekluiken en ingangsdeur.
Techniek:
Walstroom aansluiting 220 volt, acculader Mastervolt 24 volt 25 amp, handlenspomp en dompelpomp Jabsco nummer 3550
Webasto warmwater bereider van 60 liter wordt verwarmd via motor koelwater en – of de 220 volt walstroom
Toilet en douche:
In de toiletruimte in op maat gemaakt wastafel meubel met warm en koud water, Rheinstroom toilet en vuilwatersysteem met behulp van Rijnstroom pomp naar de 280 liter zwartwater tank , 2x drinkwatertanks van 680 liter totaal en buitendouche is via thermostaatkraan mogelijk.
Kajuit:
Timmerwerk bestaat uit massief eikenhout en licht beige eiglans afgewerkt douglas
Dieselolie kachel merk Heatpol met antieke haardplaat, 3 pits gasfornuis Force10 met oven, een koelkast Isotherm met vriesvak en 2x 5 kilo propaangas flessen.
Becker radio cd speler met mp3 aansluiting en een televisie.
4 a 5 slaaplaatsen, uit te breiden met 2 slaapplaatsen op de zitbanken. Nieuw beddengoed en serviesgoed blijft aan boord.
Navigatie
Marifoon Icom m601 met binnen en buitenbediening. GPS Geonav 11C navionics charts af te lezen van achter de helmstok.
Voortstuwing:
Perkins Sabre 6 cylinder M130 met PRM 500d keerkoppeling aan rvs , watergesmeerde schroefas, gekoppeld aan homokneet met stuwdruklager, vast bronzen 3-blads schroef en 1 kunststof dieseltank van 480 liter
Casco en verfsysteem:
Al het staalwerk binnen en buiten is beschermd met epoxy en afgewerkt met polyurethaan en onderwater antyfouling.
Door het volledig klinken van het casco boven de waterlijn is de romp dermate strak dat er geen plamuur op de romp zit. Hiermee is een uitermate authentieke uitstraling verkregen. Je ziet enkel klinknagels zitten. Een prachtig detail.
Het blanke lak systeem is Sikkens Cetol.
Deze documentatie is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen echter geen rechten worden ontleend.
De maten en gewichten hoeven geen exacte maten te zijn. Wijzigingen voorbehouden.
Wij raden altijd een expertise aan.
Algemeen
Enkhuizen

vallieren met 3 snelheden
Lengte 13.42 m.
Lengte over alles 16.75 m.
Breedte 4.59 m.
Diepgang 0.75 m.
Doorvaarthoogte 16.30 meter
Stahoogte 1.80 meter
Waterverplaatsing 17.915 ton
Ballast Ja - lood
Algemeen
Aangehangen roer Ja
Aantal zitplaatsen buiten / kuip 12
Ballast kg en materiaal Ja - lood
Bouwwijze Staal geklonken boven waterlijn en onder water gelast
CE categorie C - 12 opvarenden
Dek uitvoering Staal
Doorvaarthoogte met mast 16.30 meter
Droogvallen Ja
Helmhout Ja
Ontwerper schip Van Oossanen
Stahoogte 1.80 meter
Vorm schip Rondbodem
Waterverplaatsing 17.915 ton
Werf schip Stofberg Enkhuizen
Zwaarden Ja
Accommodatie



Massief Eiken













Interieur materiaal Massief eiken
Inventaris inclusief Ja
Isolatie Ja
Navigatie en elektronica





